Estudi de mercat

ANÀLISI EXTERNA

 

Macroentorn:

La situació econòmica actual viu un moment en el qual s’aprecia una recessió econòmica. Les empreses intenten reduir els costos de producció i una de les estratègies més utilitzades és externalitzar serveis, reduint costos de personal en prescindir de treballadors directes i contractant determinats serveis amb altres empreses que millorin el funcionament de certs àmbits en benefici del usuari...

 

Microentorn:

els clients a qui van dirigits els serveis són ajuntaments que requereixi gran quantitat d’aparcaments o que simplement necessiti o vulgui aquest servei... La competència és nul·la ja que és un projecte innovador i no tinc constància que estigui en funcionament en l’àmbit europeu.

 

ANÀLISI INTERNA

 

El promotor té el coneixement suficient per afrontar l’activitat empresarial tot i que l’experiència en aquesta branca no és gaire extensa.

Ell promotor s’ha format en temes diversos com ara gestió d’empreses, prevenció de riscos laborals, programació, bases de dades, sistemes informàtics… A més, té una gran capacitat de treball i d’organització.

L'empresa però necessitarà un augment de plantilla per reforçar la part de construcció i instal·lació de sensors i infraestructura per tal de poder facilitar l'acció, de l'aplicació, de trobar la disponibilitat dels aparcaments als pobles o ciutats

 

ANÀLISI DAFO


 

Interna

Externa

Debilitats

Necessitat financera.

Dificultat de confiança per part dels clients inversors.

Amenaces

Cal una inversió per tal d'oferir el servei per part del client, cosa que els pot tirar enrere.

Fortaleses

Innovació en el sector

Capacitat de treball i organització

 

Oportunitats

Idea nova, i per tant sense competència.

Opció a premis per l’emprenadoria.