Estudi de mercat
ANÀLISI EXTERNA
Macroentorn:
La situació econòmica actual viu un moment en el qual s’aprecia una recessió econòmica. Les empreses intenten reduir els costos de producció i una de les estratègies més utilitzades és externalitzar serveis, reduint costos de personal en prescindir de treballadors directes i contractant determinats serveis amb altres empreses que millorin el funcionament de certs àmbits en benefici del usuari...
Microentorn:
els clients a qui van dirigits els serveis són ajuntaments que requereixi gran quantitat d’aparcaments o que simplement necessiti o vulgui aquest servei... La competència és nul·la ja que és un projecte innovador i no tinc constància que estigui en funcionament en l’àmbit europeu.
ANÀLISI INTERNA
El promotor té el coneixement suficient per afrontar l’activitat empresarial tot i que l’experiència en aquesta branca no és gaire extensa.
Ell promotor s’ha format en temes diversos com ara gestió d’empreses, prevenció de riscos laborals, programació, bases de dades, sistemes informàtics… A més, té una gran capacitat de treball i d’organització.
L'empresa però necessitarà un augment de plantilla per reforçar la part de construcció i instal·lació de sensors i infraestructura per tal de poder facilitar l'acció, de l'aplicació, de trobar la disponibilitat dels aparcaments als pobles o ciutats
ANÀLISI DAFO
Interna |
Externa |
Debilitats Necessitat financera. Dificultat de confiança per part dels clients inversors. |
Amenaces Cal una inversió per tal d'oferir el servei per part del client, cosa que els pot tirar enrere. |
Fortaleses Innovació en el sector Capacitat de treball i organització
|
Oportunitats Idea nova, i per tant sense competència. Opció a premis per l’emprenadoria. |